środa, 26 września 2012

Piernik

To znowu ja :) Dzisiaj przepis na pyszny, wilgotny piernik przełożony powidłami śliwkowymi.
Uwielbiam go robić, znika w mgnieniu oka i idealnie nadaje się do popołudniowej kawki. Zrobiłam go w keksówce o wymiarach ok 30x12, można jednak użyć mniejszej, wtedypiernik będzie wyższy :)

Wyjęty z piekarnika, jeszcze bez polewy i powideł :)



Składniki:

*1 szklanka cukru
*125g masła
*1 pełna łyżka powideł śliwkowych
*2 łyżki miodu
*2 łyżeczki sody oczyszczonej
*4 pełne łyżeczki przyprawy do piernika
*2 pełne łyżki kawy zbożowej
*2 jajka
*1 szklanka mleka
*200g mąki

Do polewy:

*125ml śmietanki kremówki 30%
*150g czekolady mlecznej lub gorzkiej
*3 łyżeczki kawy zbożowej

Wykonanie:

1. Nastawiamy piekarnik (góra, dół) 180°C.
2. W garnuszku roztapiamy masło na małym ogniu, dodajemy cukier, mieszamy. Dodajemy miód, powidła śliwkowe, przyprawę korzenną, podgrzewamy przez chwilę i zdejmujemy z ognia. Roztrzepujemy porządnie jajka. Do garnka dodajemy sodę, kawę zborzową, mleko i jajka. Porządnie mieszamy. Teraz przesiewamy mąkę bezpośrednio do garnka jednocześnie dokładnie mieszając, żeby nie powstały grudki. Masa powinna być w miarę rzadka.
3. Keksówkę smarujemy masełkiem i obsypujemy mąką. Przelewamy masę do blaszki i wstawiamy do piekarnika na ok. 45 minut. Sprawdzamy metodą suchego patyczka, wyjmujemy i czekamy aż ostygnie.
4. Ostygnięty piernik wyjmujemy z blaszki, przekrajamy na pół i przekładamy powidłami w miarę obficie.
5. W rondelku zagotowujemy śmietankę, zdejmujemy z ognia. Dodajemy czekoladę i mieszamy aż się rozpuści, a następnie wsypujemy kawę. Studzimy i zalewamy polewą nasz piernik :) Smacznego!!

 




5 komentarzy:

  1. Mmmm uwielbiam wszystkie pierniki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesli smakuje tak samo jak wygląda to już mi slinka cieknie :) Własnie szukałam czegoś na Dzień Chłopaka dla mojego męża (my nigdy nie możemy dojść do porozumienia kiedy jest Dzien Mężczyzny więc kompromisowo obchodzimy go z Dniem Chłopaka :P) i spadłaś mi z tym jak z nieba :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze polecam :) Mojemu facetowi bardzo smakował, mimo wcześniejszych protestów, że pierników nie lubi :)

    OdpowiedzUsuń